FINNLAND. COOL.

Tässä se nyt on, teemamaahankkeen slogan: FINNLAND. COOL.
Se on selkeä, helposti aukeava, monikäyttöinen, sopivan monimerkityksinen – viileä, rauhallinen, hienostunut, magee… Se on tarpeeksi lavea eikä tarvitse käännöksiä: muun muassa nämä olivat perusteluita valintaan. Sitä voi tarpeen tulen myös varioida esimerkiksi FINNLAND. COOL. Design. tai FINNLAND. COOL. Architektur.
FILIin asti kantautuneita ehdotuksia olivat myös Northern light ja Finnland. Natürlich. Eivät huonoja nekään! Koska sloganin kuitenkin täytyy toimia myös muuallakin kuin kirjamessuilla, jotkut ehdotukset olivat hiukan rajoittavia. Miettimämme Zukunft lesen oli yksi näistä, yhteistyöryhmästä tullut Finnland. Liest sich gut samoin.
Frankfurtin messuorganisaatiossa ehdokkaita on myös tarkkaan punnittu, ja valittu slogan sai varauksettoman lämpimän vastaanoton. Seuraavaksi slogan lähtee Aalto-yliopiston Median laitoksen graafisen suunnittelun opiskelijoiden käsiin. Huhti-toukokuussa pidettävän ohjatun suunnittelukurssin tuloksena saamme logon. Se onkin sitten toivottavasti alkukesästä kaikkien kustantajien vapaassa käytössä.
Ja kenen ehdotus valittu slogan onkaan? Voittaja tuntee sekä Suomen että Saksan: kirjailija Roman Schatz. Onnea! Herzlichen Glückwunsch!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>