Liite 1 Luottamus- ja asiantuntijaelimet 2016 Valtuuskunta professori emeritus Seppo Knuuttila, puheenjohtaja, SKS:n esimies professori Outi Fingerroos professori Riho Grünthal dosentti Pekka Henttonen dosentti Ilona Herlin FT Tarja-Liisa Hypén dosentti Marja Jalava FT Sakari Katajamäki dosentti Tuulikki Kurki dosentti Tiina Käkelä-Puumala dosentti Kirsi Laurén professori Pirjo Markkola dosentti Kukku Melkas dosentti Kati Mikkola professori Taru Nordlund dosentti Kirsti Salmi-Niklander lehtori Tuula Saraniemi dosentti Katriina Siivonen professori Jussi-Pekka Taavitsainen professori Liisa Tainio kirjailija Jyrki Vainonen Vaalitoimikunta FT Pasi Enges yliopistonlehtori Anna Hollsten professori Pauli Kettunen professori Päivi Lappalainen professori Pirkko Nuolijärvi professori Hanna Snellman Hallitus professori Tiina Onikki-Rantajääskö, puheenjohtaja professori Mari Hatavara dosentti Anne Heimo museonjohtaja Kalle Kallio professori Minna Suni professori Lotte Tarkka professori Kari Teräs ylijohtaja Pekka Timonen professori Risto Turunen Julkaisuvaliokunta professori Tiina Onikki-Rantajääskö, puheenjohtaja professori Lotte Tarkka professori Kari Teräs professori Mari Hatavara pääsihteeri Tuomas M .S. Lehtonen (ex officio) kustannusjohtaja Tero Norkola (ex officio) julkaisukoordinaattori Kati Hitruhin, sihteeri 21.8. saakka (ex officio) julkaisukoordinaattori Virve Mertanen-Halinen, sihteeri 21.8. alkaen (ex officio) 36 SKS 2016 • Vuosikertomus Talousvaliokunta professori Risto Turunen, puheenjohtaja museonjohtaja Kalle Kallio professori emeritus Seppo Knuuttila, esimies, läsnäolo-oikeus professori Tiina Onikki-Rantajääskö ylijohtaja Pekka Timonen VTM Antti Calonius, ulkopuolinen varainhoidon asiantuntijajäsen KTM, sijoitusjohtaja Mikko Koivusalo, ulkopuolinen varainhoi-don asiantuntijajäsen talousjohtaja Tina Eklund 31.8.2016 saakka (ex officio) hallinto- ja talousjohtaja Ilkka Heinänen 1.11.2016 alkaen (ex officio) pääsihteeri Tuomas M. S. Lehtonen (ex officio) Tutkimusvaliokunta dosentti Anne Heimo professori Minna Suni professori Risto Turunen pääsihteeri Tuomas M. S. Lehtonen (ex officio) projektipäällikkö Ilona Pikkanen, sihteeri (ex officio) Kansanperinteen neuvottelukunta FT Pasi Enges, puheenjohtaja professori Outi Fingerroos MuT Maari Kallberg FL Yrsa Lindqvist professori Lotte Tarkka dosentti Sinikka Vakimo dosentti Pekka Henttonen, asiantuntijajäsen kirjastonjohtaja Cecilia af Forselles (ex officio) arkistotutkija Risto Blomster, sihteeri (ex officio) arkistonjohtaja Outi Hupaniittu (ex officio) Kirjallisuuden neuvottelukunta dosentti Saija Isomaa, puheenjohtaja dosentti Vesa Haapala FM Petra Hakala FT Tarja-Liisa Hypén dosentti Kukku Melkas professori Risto Turunen dosentti Pekka Henttonen, asiantuntijajäsen kirjastonjohtaja Cecilia af Forselles (ex officio) arkistonjohtaja Outi Hupaniittu (ex officio) kokoelmapäällikkö Katri Kivilaakso, sihteeri (ex officio) FILIn neuvottelukunta kustantaja Touko Siltala, puheenjohtaja kääntäjä ja kirjailija Helen Moster FT Agneta Rahikainen kustannuspäällikkö emerita Terttu Toiviainen toimittaja, tietokirjailija Juhani Tolvanen kustantaja Juha Virkki professori Risto Turunen, SKS:n hallituksen edustaja johtaja Leena Majander-Reenpää, esittelijä 1.8.2016 saakka (ex officio) vs. johtaja Tiia Strandén, esittelijä 1.8.2016 alkaen (ex officio) suunnittelija Johanna Pitkänen, sihteeri (ex officio)