Liite 5 Tieteellisten projektien ja tutkimusverkostojen johtotehtävät sekä tieteelliset asiantuntijaelimet Alén Niklas –– Knowledge Exchange Task and Finnish Group for OA monographs, jäsen. Harvilahti Lauri –– International Society for Epic Studies (ISES), varapuheenjohtaja. –– International Society for Ethnology and Folklore (SIEF). Working Group on Archives, puheenjohtaja. –– International Society for Folk Narrative Research (ISFNR), varapuheenjohtaja. –– Advisory Committee of the Folklore Fellows, jäsen. Häggman Kai –– Kansallisteatterin historian historiatoimikunta, jäsen. –– Perheen jäljillä. Sukupuoli ja perhesuhteiden moninaisuus Pohjolassa 1450–2000 -projekti, johtoryhmän jäsen. –– Päivälehti-Helsingin Sanomat historiaprojekti, johtoryhmän jäsen. –– Serlachius-historiaprojektin johtoryhmän jäsen. –– Suomen Kirjailijaliiton historiaprojekti. –– WSOY:n kirjallisuussäätiön hallitus, puheenjohtaja. Katajamäki Sakari –– The European Society for Textual Scholarship, Board. –– Digital humaniora i Norden, interim-styrelse. –– Digital humaniora i Norden, styrelse. (17.3.2016 alkaen) Keravuori Kirsi –– Suomen merihistoriallinen yhdistys, hallituksen jäsen. –– Naisten Ääni -hanke, ohjausryhmän jäsen. –– SEVERI: Semanttiset verkkojulkaisut: tekstit datapalveluna, ohjausryhmän jäsen. –– Kustavin kirjallisuusyhdistys (Volter Kilpi Kustavissa -kirjallisuusviikko), hallituksen jäsen sekä asiantuntijaryhmän jäsen. Kivilaakso Katri –– Finnish Oral History Network (FOHN), hallituksen jäsen. –– Kirjallisuudentutkijain Seuran (KTS), hallituksen jäsen. Lehtonen Tuomas M. S. –– COST-toimen New Communities of Interpretation: Contexts, Strategies and Processes of Religious Transformation in Late Medieval and Early Modern Europe, johtoryhmän jäsen 2014–2017, EU-komissio ja Euroopan tiedesäätiö. –– Letters and Songs: Registers of Beliefs and Expressions in the Early Modern North, hankkeen johtaja (principal investigator), Suomen Akatemian hanken:o 288119, 1.9.2015–28.2.2020. –– Member of the Advisory Board of the Centre for Medieval Studies, Tallinn University. –– Advisory Board member for Turku Centre for Medieval and Early Modern Studies (TUCEMEMS). –– Crossing Boundaries publication series: Turku Medieval and Early Modern Studies, advisory board, Amsterdam University Press. –– Kirjallisuuspankin ohjausryhmän jäsen, Helsingin yliopisto. –– Kansalliskirjaston humanistisen neuvottelukunnan jäsen. –– Tieteellisten Seurain valtuuskunnan hallituksen jäsen 2014–2016. Mikkola Kati –– Zacharias Topeliuksen Maamme kirja ‑suomennoksen digitaalinen editio (Svenska litteratursällskapet i Finland ja Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.), hankkeen johtoryhmän jäsen. Peltonen Ulla-Maija –– Tieteellisten seurain valtuuskunta ja Suomen tiedekustantajienliitto: Vuoden Tiedekirja palkinto 2016, palkintoraadin jäsen. Tieteellisten projektien ja tutkimusverkostojen jäsenyydet Ahmajärvi Jouni –– The Intellectual Landscape of the Westermarckian Circle. Svenska Litteratursällskapet i Finland. Tutkimusprojekti (2014–2017), jäsen. –– European Society for the History of Human Sciences (ESHHS), jäsen. Bastman Eeva-Liisa –– Letters and Songs: Registers of Beliefs and Expressions in the Early Modern North, Suomen Akatemian hanken:o 288119, tutkimusryhmän jäsen. –– Kirjallisuudentutkijain Seura, jäsen –– 1800-luvun tutkimuksen verkosto, jäsen Blomster Risto –– The Gypsy Lore Society, jäsen. –– ICTM International Council for Traditional Music, study group “Music and minorities”, jäsen. –– RomArchive, ”The Roma Civil Rights Movement” -sub-section project group “The Civil rights movement in the Nordic countries and Germany: the politics of historical justice and combatting antigypsyism”, jäsen. SKS 2016 • Vuosikertomus 45