Liite 5 Muut ammatilliset esitelmät sekä asiantuntijatehtävät Alén Niklas –– Open monographs. Publishers and funders for Open Access in Finland -seminaari 24.5.2016. –– Avoin tiedekirja tieteessä. Huomisen humanismia -seminaari 12.10.2016. –– SKS planer inom öppen vetenskap. Digital humaniora och öppen vetenskap -seminaari 25.8.2016. –– Finnish Literature Society’s open access and digitization projects. Books, Libraries and Open Access -seminaari 29.8.2016. Blomster Risto ja työryhmä –– Suomen romanien perinnelaulut – Finitiko kaalengo traditionaale džambibi. – Elävän kulttuuriperinnön wikiluettelo, tammikuu 2106. Hakulinen Silja –– Kulttuuria kaikille -palvelun Multilingualism and diversity as a resource in the cultural field -hankkeen asiantuntijaryhmän jäsen 2016–. Hupaniittu Outi –– Right to be Remembered – Archives, Digitization and the Problematic Privacy. Privacy, Technology and Digitisation -seminaari, 26.10.2016. –– Esteitä ja haasteita: Arkistonäkökulmia digiaineistojen tarjoamiseen. Tutkimus tänään ja huomenna -seminaari, 11.11.2016. Kallio Kati –– Paneelikeskustelu. – Naiskuva meillä ja muualla -seminaari, Kalevalaisten naisten liitto, Kansallismuseo, 15.10.2016. –– Kommentaattori. – Työväen historian ja perinteen tutkimuksen seuran graduseminaari, 19.2.2016. Katajamäki Sakari –– Juhlapuhe. – Aleksis Kiven askelissa -elokuvan ensi-ilta, Kino Juha, Nurmijärvi 9.2.2016. –– Paneelin puheenjohtaja. – Digital Humanities in the Nordic Countries (Oslo, 15.–17.3.2016), 15.3.2016. –– Paneelin puheenjohtaja. – Minä elän vieläkin – A. Kiven tulkit. 11.4.2016. Kansallisteatterin Lavaklubi, Helsinki. –– Paneelin puheenjohtaja. – Versifications. Metrics in Practice (Helsinki 25.–27.5.2016), 26.5.2016. –– Kirjateekki-keskustelutilaisuus (puheenjohtaja). – Vanhan kirjallisuuden päivät, Sastamala 2.6.2016. –– Paneelikeskustelu. – Pispalan Pihakirjailijafestivaali 9.7.2016, Tampere. –– Avajaispuhe. – Kivi-juhlat, Nummisuutarien ensi-illassa Taaborinvuorella, Nurmijärvi 13.8.2016. –– Alustus paneelikeskustelussa “Editing across traditions” (18.8.2016) – The Arts of Editing. Past, Present, Future. Stockholm University, 17.–19.8.2016. –– Paneelin puheenjohtaja. – Digital Scholarly Editing: Theory, Practice, Methods. Thirteenth annual conference of the European Society for Textual Scholarship, University of Antwerp, 5.–7.10.2016. –– Juhlapuhe. – Fanjunkarsin 10-vuotisjuhla, Siuntio, 9.10.2016. –– Malja Kivelle. Juhlapuhe.– Nurmijärven kunnan ja Aleksis Kiven Seuran Aleksis Kiven päivän vastaanotto. Nurmijärvi 10.10.2016. –– Eskon puumerkki. Juhlapuhe. – Nurmijärven kunnan ja Aleksis Kiven Seuran Aleksis Kiven päivän vastaanotto. Nurmijärvi 10.10.2015. –– Puheenjohtaja (yhdessä Sirkka-Liisa Mettomäen kanssa). – Kivi-matinea. Helsinki, SKS 10.10.2016. –– The Digital Aleksis Kivi Archive in the Archival – Editorial Continuum. – Workshop ”The von Wright and Wittgenstein Archives (WWA) as Research Platform for Humanities”. University of Helsinki, 13–14 October 2016. (14.10.2016). –– Paneelin puheenjohtaja. – Variantti-kollokvio 2016: Aineistona käsikirjoitukset. Turku, Turku Centre for Medieval and Early Modern Studies (TUCEMEMS) 4.11.2016. Keravuori Kirsi –– Keynote-session sekä Kansanihmiset ja modernisaatio -session puheenjohtaja. – 1800-luvun tutkimuksen päivät, Helsinki 28.1.2016. –– Kohdehenkilöiden esittely sekä esitys henkilötietojen käytöstä verkossa. – Sata naista Wikipediaan -tapahtuma: Helsingin yliopiston kirjasto 8.3.2016. Kokko Ossi –– Sisällön laatiminen Aleksis Kiven kotimuseoon valmisteltavaan sähköiseen Kiven kieli -testiin. (Nurmijärven kunta, Nurmijärven museo.) Keravuori Kirsi –– Esitelmä ”Avoin tiede ja kulttuuriperintö”. – Kirjakantti-kirjallisuustapahtuma: Kohti avointa kulttuuria -seminaari. Kuopio 16.11.2016. Kivilaakso Katri –– Esitelmä ”LHBTIQ-aineistot SKS:n arkistossa”. – Vårt queera kulturarv -seminaari. SLS, 2.9.2016. Lehtonen Tuomas M. S. –– Opening words: Book in open access – Books, Libraries and Open Access, Finnish Literature Society (SKS) 29.8.2016. –– Avaus: SKS:n uuden ajan alun suullisia ja kirjallisia kulttuureita koskevat hankkeet ja niiden julkaisut – Reformaatio, eliitit, rahvas ja laulut: Kirjoitukset ja laulut: uskon ja ilmaisun rekisterit varhaismodernissa Pohjolassa -tutkimushankkeen kollokvio SKS:ssa 15.9.2016. Majander Leena –– Keskustelu kulttuuriviennistä ja sen edellytyksistä. – Arkadia-seura 13.9.2016. Mikkola Kati –– Ylioppilastutkintolautakunnan apujäsen. Uskonnon jaoksen kysymystyöryhmän puheenjohtaja ja sensori. SKS 2016 • Vuosikertomus 53