Liite 5 SKS 2016 • Vuosikertomus 57 Lehto Liisa 29.1. Kärjet, Kurviset ja Mateli Kuivalatar 1.4. Syö silliä! 24.6. Yö vai päivä 12.8. Pinaattivelliä ja kaurakiisseliä Mikkola Kati 19.2. Soittimen paikka on soittajan käsissä 21.10. Suomen rumin mies ja muuta akateemista ammattikuntaperinnettä 9.12. Haussa monikielinen Suomi Nirkko Juha 29.2. Kyöpelin lasirinteessä villasukat jalassa 23.8. APUVA! – ihmiselämän eri tilanteisiin Servaalin korttelin katujuhlassa 25.11. Muistikko – mihin tarina kiinnittyy? (yhdessä Sirkka-Liisa Mettomäen kanssa) Peltonen Ulla-Maija 6.5. Onko maailmasta tullut pirullinen paikka? 3.6. ”Kuka kelpaa historiaan? Kansallista menneisyyttä tulkitsemassa -tutkimushanke” Prime Annie 29.4. Translating the Fantastic Ranta Inari 30.5. SKS:n yleisötyölle on tarvetta Reuter Anni 17.5. Kirjeitä ja kertomuksia karkotuksesta Uusi-Hallila Tuula 30.9. Terveisiä Impivaarasta Walta Ville 23.9. Codices Fennici – suomalaisia käsikirjoituksia verkossa Witesman Owen 17.6. Kääntäjän pää ja häntä Vuola Katri 20.5. Löytämisen iloa ja muistamisen kamppailua Muut blogit Blomster Risto (yhdessä Sarita Friman-Korpelan kanssa) Romanien perinne arkistoon. – Suomen kulttuurirahaston Tieteestä ja taiteesta -blogi 5.4.2016. Katajamäki Sakari 5.7. Mitä varten kirjoitan Lauri Viidasta? – Kirjoittajayhdistys Viitapiiri ry:n blogi (http://viitapiiri.blogspot.fi/) Kivilaakso Katri 27.6. Hiljaisista aineistoluovutuksista aktiiviseen keruutoimintaan – HLBTIQ-kertomuksia kerätään verkossa. Suomi 100 – sateenkaaren väreissä | Finland 100 – i regnbågens färger –hankkeen blogi. Koskinen Ulla 15.6. Aggressiiviset talonpojat Valenciassa. – Triviumin (Tampere Centre for Classical, Medieval and Early Modern Studies) blogi. http://blogs.uta.fi/trivium/ Pikkanen Ilona 10.10. Ylirajainen menneisyys, kulttuurinen omiminen ja kansallinen historiankirjoitus. – Tietysti.fi. Suomen Akatemian blogi.