Liite 10 Perinne- ja muistitietoaineistot, spontaanikartunta –– Appelroth, Alli –– Armanto, Ritva (teksti, kuva) –– Asplund, Anneli (teksti, kuva) –– Blomerus, Miranda –– DigiOmmel & Co (video) –– Eloranta, Varpu –– Halmetoja, Raila (äänite) –– Halonen, Lauri –– Harvilahti, Lauri (äänite, kuva) –– Heikkinen, Kaija (kuva) –– Hietala, Anneli –– Honkanen, Eeva –– Huumo, Matti –– Huvinen, Hannu –– Hyry, Katja (äänite) –– Hyytinen, Esa (teksti, kuva) –– Jalli, Toivo –– Jääsmaa, Eva-Lena (teksti, kuva) –– Kantokorpi, Voitto (Kuva) –– Keminmaa-Seura ry. –– Keskumäki, Heikki –– Koivu, Leena (äänite) –– Kokkala, Valto –– Kruhse, Paul (video) –– Kukkonen, Faina –– Kukkonen, Lauri –– Kyllönen, Eevi 68 SKS 2016 • Vuosikertomus –– Laamanen, Anna-Liisa (kuva) –– Lappalainen, Jussi (äänite) –– Leinonen, Iikka –– Lukin, Kaarina (äänite) –– Löhönen, Elvi –– Maanmittauslaitos (kuva) –– Majander-Reenpää, Leena –– Myllymaa, Wete –– Mäkelä-Alitalo, Anneli –– Mönkkönen, Mauri (äänite) –– Niemelä, Teuvo Leo (video) –– Nikander, Sari (kuva) –– Nurhonen, Kaisa A. –– Oja, Irma –– Paavola, Urpo –– Pelkonen, Tapio (äänite ja video) –– Pulli, Hilkka –– Salo, Matt T. –– Salojärvi, Heikki (äänite) –– Savela, Sari –– Soronen, Aura (kuva) –– Strömberg, Sulo –– Suopanki, Marja-Liisa –– Teivonen, Pirkko –– Uotila-Sinisalo, Raili –– Urho, Ellen –– Vesapuu, Liisa (kuva) –– Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö (äänite) Tutkimusaineistot –– Counter-Striken katsojien haastattelut (Meri Parkkinen, Itä-Suomen yliopisto, kulttuuriantropologia) –– Folkmetalliharrastajien kyselyaineisto (Pyry Peltonen, Helsingin yliopisto, folkloristiikka) –– Foorumiroolipelaajien kokemuksista ja harrastuksen merkityksestä -keruuaineisto (Niina Tossavainen, Itä-Suomen yliopisto, sukupuolentutkimus) –– Väitöskirjatutkimuksen haastatteluaineisto aiheena lapsuus maaseudulla (Saara Tuomaala) –– Kenttätyöaineistoja Altailta, Kiinasta ja Bangladeshistä, videoinnit (Lauri Harvilahti) –– Kenttätyöaineistoja Aunuksesta, Vienasta ym., äänitykset ja kuvat (Kaija Heikkinen, Joensuun yliopisto) –– Kenttäaineistoja matkoilta Komin tasavaltaan, Udmurtian tasavaltaan sekä Jamalin nenetsien autonomiseen piirikuntaan, videoinnit ja äänitykset (Anna-Leena Siikala) –– Kenttätyöaineistoja Vepsästä, videoinnit (Pasi Klemettinen, Joensuun yliopisto) –– Kenttätyökurssien kyselyvastaukset 2007, 2009 (Joensuun yliopisto, perinteentutkimus, kulttuuriantropologia) –– Kulttuurinen suhde lemmikkieläimiin, haastattelut (Helsingin yliopisto, folkloristiikka) –– Kulttuuritieteiden aineistot ja menetelmä -kurssin haastattelut (Itä-Suomen yliopisto) –– Museot ja kotiseututyö Pohjois-Karjalassa -hankkeen (2002–2003) seminaaritutkielmat (Joensuun yliopisto) –– Punakaartilaisten muistoja, haastattelut (Kansallisarkisto / Aulikki Oksanen) –– Thaimaan kenttätutkimusten haastatteluaineistot (Matti Sarmela) –– Valtimon kylätutkimushankkeen Sivakkaa ja Rasimäkeä koskevat haastattelut ja kuvat (Jukka Oksa ja Sinikka Vakimo, Itä-Suomen yliopisto) –– Äänimaisematutkimus -haastattelut (Meri Parkkinen ja Siina Sorvali, Itä-Suomen yliopisto, kulttuurintutkimus) SKS:n arkiston keruut –– Mirkka Rekola – kirjailijoiden ja lukijoiden kirjailija. Katja Seutu, Mirkka Rekola -seura ja SKS. 13 vastaajaa (toimintavuonna 6). Päättyi 29.2. –– Teräsmiehet maailmalla. Komennusmiesperinteen keruukilpailu. Metallityöväen liitto, BP Asennus Oy ja SKS. 36 vastaajaa, 340 sivua (toimintavuonna 30/151). Päättyi 29.2. –– Avioton, au-lapsi, äpärä, lehtolapsi. Muistitietokeruu aviottomista lapsista. Heli Kananen, Jyväskylän yliopiston historian ja etnologian laitos ja SKS. 67 vastaajaa, 247 sivua, 4 kuvaa (toimintavuonna 42/95/4). Päättyi 29.2. –– Kenen joukoissa seisoin? Muistitiedon keruu 1970-luvun taistolaisliikkeestä. Liisa Lalu, Kansan Arkisto ja SKS. 29 vastaajaa, 332 sivua (toimintavuonna 11/135). Päättyi 15.3. –– Perheissä jatkunut sota? Keruu sotien jälkeisen perhe-elämän muistitiedosta. Antti Malinen, Jyväskylän yliopiston Historian ja etnologian laitos ja SKS. 168 vastaajaa, 1880 sivua, 61 kuvaa (toimintavuonna 138/1510/61). Päättyi 31.5. –– Mökillä. Kirjoituskilpailu mökkeilystä. Talonpoikaiskulttuurisäätiö, Maaseudun Sivistysliitto, Maahenki-kustantamo, A-lehdet ja SKS. 875 vastaajaa, 5939 sivua, 747 kuvaa, 67 tiedostoa (toimintavuonna 836/5790/747). Päättyi 31.8. –– Opiskelijat laulavat! Muistitietokeruu opiskelijalaulukulttuurista. Helsingin yliopiston ylioppilaskunta, Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan historian ystävät ja SKS. 32 vastaajaa, 94 sivua, 16 toimitetta, 1 äänite. 15.3.–30.6.