–– Minun eduskuntani. Eduskuntaan ja kansanedustajiin liittyvän muistitiedon keruu. Eduskunta, Svenska litteratursällskapet i Finland ja SKS. 73 vastaajaa, 238 sivua, 21 kuvaa. 1.1.–15.8. –– Viimeiseen hengenvetoon. Muistitietokeruu tupakoinnista. 81 vastaajaa, 274 sivua, 1 äänite. Eeva-Kaisa Pärmi ja SKS. 1.2.–30.9. –– Myrsky! Muistitiedon keruu rajuilmakokemuksista. Lusto – Suomen Metsämuseo ja SKS. 89 vastaajaa, 378 sivua, 95 kuvaa, 1 äänite. 1.2.–30.9. –– Päivä itsenäisyyttä. Keruu itsenäisyyspäivään liittyvistä tavoista ja käsityksistä. Kansalaisuskonto 100-vuotiaassa Suomessa -projekti ja SKS. 49 vastaajaa, 112 sivua. 1.–31.12. –– Työsuojelua Suomessa. Muistitietokeruu. Työsuojeluvalvojat ry ja SKS. 5 vastaajaa, 18 sivua. Alkoi 1.9. –– Lapsuus lähiössä. Muistitietokeruu, SKS. 22 vastaajaa, 49 sivua. Alkoi 15.9. –– Vanhusten hoito ennen ja nyt. Muistitietokeruu, SKS. 8 vastaajaa, 1 sivu, 14 tiedostoa. Alkoi 2.10. –– Muistikko. Itsenäisyyden 100-vuotisjuhlakeruu, SKS. Verkkoalustalla 311 nimimerkkiä ja 408 tarinaa. Lisäksi arkistoon lähettänyt 4 vastaajaa, 17 sivua. Alkoi 1.12. Omat dokumentoinnit (Kuvaaminen, äänitys ja videointi) –– Arkistonjohtaja Lauri Harvilahti jää eläkkeelle, läksiäiset 22.1.2016. Kuvaaminen. –– Mirkka Rekolasta kertovan Muutto-dokumentin ensiesitys ja Katja Seudun Tyhjä pöytä on tilattu -tutkimuksen julkistustilaisuus 5.2.2016. Kuvaaminen. –– Arkistonjohtaja Ulla-Maija Peltonen jää eläkkeelle, läksiäiset 24.5.2016. Kuvaaminen. –– Servaalin Senioreiden tapaamiset 17.2. ja 26.10.2016. Äänitys. –– Muut SKS:n tapahtumat ja tarpeet. Kuvaaminen. SKS 2016 • Vuosikertomus 69 Haastattelut –– Ior Bockin saagaan liittyvä haastattelu, Jukka Saarinen. 1 haastattelu ja videointi. –– Puhuva kirjailija – kertova arkisto. Kirjailijahaastatteluhanke. 12 haastattelua. –– Romaniperinteen keruuseen liittyvät haastattelut, Risto Blomster. 3 haastattelua. –– SKS:n henkilökunnan haastattelut, Anja Sykkö, Lauri Harvilahti. 3 haastattelua. Liite 10